Over dit blog

Dit blog is voor updates van Blauw Tilburg. Meer informatie staat op onze website: BLAUWTILBURG.NL

vrijdag 17 juni 2016

Even voorstellen: Suze van Dijk

Hoi! Ik ben Suze van Dijk, 25 jaar. Ik doe mee met Blauw Tilburg en ben bij alle 3 de kunstwerken betrokken. Ik ben afgestudeerd als product designer aan de HKU (Hogeschool voor de Kunsten Utrecht) met een object voor in de openbare ruimte, Reflection.



Reflection
Reflection is een object gemaakt vanuit een fascinatie voor weerspiegeling en de relatie tussen de mens en die weerspiegeling. 'Reflection' is bedoeld om nieuwsgierigheid op te wekken en je aan het denken te zetten. Wat zie ik hier? Hoe zie ik het? Wat kan ik nog meer zien? 
Je weer bewust te laten kijken naar wat er om je heen allemaal te zien is. Doordat de achtergrond constant zichtbaar is in je voorgrond, geeft het beeld je een ander zicht op de werkelijkheid.




















\






Hoe kwam ik bij Blauw Tilburg
Via Shirley van den Broek (contour de Twern) is mijn visite kaartje bij Saskia en Suzanne terecht gekomen. En het leek mij erg leuk om mee te doen met het project Blauw Tilburg. En vanuit daar ben ik bij het eerste project Oud-Noord betrokken geraakt en heb ik meegeholpen met het ontwerpen van het kunstwerk. erg leuk, mijn ontwerp is uiteindelijk uitgevoerd. Ook hielp ik mee met het opbouwen van het kunstwerk op de dag zelf op het Textielplein in Tilburg Oud- Noord, tijdens Blauw Tilburg/ Textielplein DOEplein. extra leuk: Reflection was daar ook te bewonderen.
Met kunstwerk 2 dat nu in de Natuurtuin Stokhasselt staat, heb ik meegeholpen: ik heb een paraplu gepimpt. En op de dag zelf, 4 juni, heb ik de constructie mee opgebouwd.
Het laatste kunstwerk dat op de Stadscamping in het Centrum van Tilburg komt, help ik ook mee verwezenlijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten